Razumna prilagodba je pravo

//Razumna prilagodba je pravo
Razumna prilagodba je pravo2020-11-12T16:07:42+00:00

Project Description

Projekat “Razumna prilagodba je pravo” 2019/20- je imao za cilj unaprijeđenje uslova inkluzivnog odgoja i obrazovanja djece s teškoćama/invaliditetom kroz jačanje kompetencija Školskih timova za inkluziju i nastavnog osoblja za izradu individualnih obrazovnih programa planiranjem usmjerenim na učenika s teškoćama, kao i jačanje tehničkih kapaciteta redovnih osnovnih škola (3) za kvalitetnije pružanje podrske učenicima sa invaliditetom. Projekat se realizirao kroz saradnju sa tri osnovne škole: JU OŠ „Kovačići“, JU OŠ „Grbavica 1“, JU OŠ „Čengić Vila 1“.

Metodologija koja se koristila u toku realizacije projekta je Osobno usmjereno planiranje, jer poštujući principe ove metodologije, omogućiti će se promjena pristupa prema osoba s invaliditetom, sa medicinskog na socijalni pristup.

Savladavanjem ove metodologije, polaznici su stekli znanje i vještine kojima će moći: provoditi planiranje koje je usmjereno na osobu i u kojem učestvuje i samo dijete s teškoćama/invaliditetom; pružiti podršku učeniku u odnosu na njegove potrebe; planirati mjere za razumnu  prilagodbu škole u kojoj se svi osjećaju sigurnim podržanim, stimulisanim i uključenim; ohrabriti sve učenike da su jednako prihvaćeni; inicirati i istrajati u sprovođenju mjera arhitektonske, informacijske, komunikacijske i tehničke prilagodbe školskog okruženja i sadržaja; inicirati i razvijati partnerski odnos sa roditeljima; nastavit saradnju sa organizacijama u zajednici koje im mogu pomoći u ostvarivanju ovih zadataka.

Projektom smo, također, doprinijeli otvaranju tri logopedska kabineta nabavkom logopedske opreme  koja će poslužiti za rad Mobilnog stručnog tima.

Potrebe za razumnom prilagodbom će se uvijek lako definisati ako invaliditet učenika posmatramo u odnosu na društvene barijere, među kojima spadaju i barijere školskog okruženja i sadržaja. Kada je u pitanju inkluzivno obrazovanje, individualna podrška i razumna prilagodba, uključujući i pristupačnost, trebaju biti prioritetna pitanja obrazovnih vlasti.